Homola chce byť majstrom v novom aute. Ty mu urob dizajn
Niekoľko kôl na sedadle spolujazdca v súťažnom vozidle 20-ročného automobilového pretekára Mateja Homolu na autodróme Slovakiaring pri Orechovej Potôni. Taktiež reklamné predmety od firmy Homola Motorsport plus víkendové požičanie identického auta, v ktorom bude Matej Homola v roku 2015 súťažiť, s plnou nádržou. To je prémia pre autora víťazného dizajnu pre úplne nové vozidlo Seat Leon Cup Racer.
Práve v tomto vozidle bude M. Homola v novej sezóne automobilových okruhových súťaží bojovať o body do celkového hodnotenia seriálu FIA ETCC (European Touring Car Cup). Aby sa na prezentácii jeho športového majstrovstva mohli podieľať aj jeho priaznivci a fanúšikovia, manažér tímu a otec v jednej osobe Jaroslav Homola vyhlasuje verejnú súťaž na výzdobu spomínaného auta.
"Od účastníkov celoslovenskej súťaže chceme, aby urobili dizajn, v ktorom bude dominovať slovenský motív. Aby na prvý pohľad bolo každému jasné, že za volantom toho súťažného vozidla sedí jazdec zo Slovenska. Podmienkou je tiež dodržať klubové farby tejto automobilky, teda čiernu, červenú, striebornú a oranžovú," pripomenul Jaroslav Homola.
Homolovci novú techniku privezú na Slovensko priamo z barcelonskej továrne v závere tohto mesiaca. Chcú tak urobiť najmä preto, aby sa celý realizačný tím mohol s novým vozidlom zoznámiť ešte pred ostrým štartom nového súťažného ročníka seriálu ETCC.
Bratislavčan Matej Homola, ktorý je dvojnásobným vicemajstrom Európy v tomto seriáli (2013, 2014), sa práve v týchto dňoch chystá na tretiu sezónu bojov o majstra starého kontinentu v tejto prestížnej okruhovej automobilovej súťaži. Homolovci sa pre túto voľbu (zostať tretiu sezónu v ETCC, pozn.) rozhodli v závere minulého roka, keď so značkou Seat podpísali ročnú zmluvu o vzájomnej spolupráci.
Stalo sa tak tesne po neúspešnej snahe dostať prvého Slováka do kolotoča svetoznámej série FIA WTCC (World Touring Car Championship). Snaha o etablovanie 20-ročného Mateja Homolu v tejto spoločnosti špičkových automobilových jazdcov stroskotala na nenaplnení náročných finančných podmienok, ktoré sú zviazané s pôsobením slovenského reprezentanta v pretekoch WTCC.
"Pozícia pilota tímu v seriáli WTCC má hodnotu jeden milión eur. Nám sa vďaka zaangažovaniu mnohých partnerov podarilo na tento odvážny projekt získať sedemdesiatpäť percent spomínanej sumy. Viac sme nedokázali, pretože celý proces bolo potrebné ukončiť v priebehu dvoch mesiacov, čo bolo v našich podmienkach nerealizovateľné," vysvetľoval manažér Jaroslav Homola a doplnil: "Dostali sa k nám informácie, že predstavitelia štátnych orgánov sa vyjadrili v tom duchu, že účasť Slováka v niektorom tíme seriálu WTCC je v štátnom záujme Slovenska. Angažovanie Slováka v podujatiach seriálu WTCC je vraj vážnou celospoločenskou objednávkou. Aj tieto správy nás motivovali osloviť ďalších partnerov a vyvinúť dosť veľkú snahu, aby sme sa pokúsili naplniť tieto ambície. Žiaľ, nevyšlo nám to, lebo pri obsadzovaní pozícií ďalších jazdcov v tímoch WTCC každá značka sledovala predovšetkým svoje ekonomické ciele a plnila svoju obchodnú stratégiu."
Bývalý automobilový jazdec a súčasný manažér svojho úspešného syna na ilustráciu tohto tvrdenia uviedol jeden z príbehov, ktorý v procese angažovania Mateja Homolu do služieb tímu WTCC zástupcovia Homola Motorsport v závere minulého roka zažili. "Rozbehli sme rokovania s tímom slávnej francúzskej značky, v ktorom sa angažoval aj mnohonásobný majster sveta v rely Sebastien Loeb. Hoci všetko bolo zo začiatku na dobrej ceste, v konečnom dôsledku Francúzi dali prednosť pretekárovi z Číny a ešte jednému zástupcovi inej ázijskej krajiny, pretože táto značka sa chce v blízkej budúcnosti presadiť práve na čínskych a ázijských trhoch. Malý slovenský trh je pre nich nezaujímavý. Tým pádom nemajú záujem ani o slovenského jazdca, nech je akokoľvek talentovaný a perspektívny," objasnil manažér Homola obchodnú stránku obsadzovania ponúkaných miest v jednotlivých tímov svetoznámych automobilových značiek.
Aj po tejto skúsenosti sa Homola a spol. rozhodli spojiť sily s firmou Seat, ktorá im na novú sezónu ponúkla rýchle a dynamické auto s výkonom 330 koní. "Výkony Mateja Homolu sledujeme už dlhšie obdobie. Vieme, že je to mladý jazdec a víťazný typ športovca. Preto sme sa s Homolovcami dohodli na ročnej zmluve s ročnou opciou. Chceme im pomôcť, aby Matej v priebehu tretej sezóny v seriáli ETCC vybojoval titul majstra Európy. Ak túto poctu prinesie na Slovensko, budeme radi, že sme ho v tomto úsilí všemožne podporovali," zdôraznil riaditeľ slovenskej pobočky tejto automobilky Matej Macháček.
Kalendár pretekov FIA ETCC SMT 2015:
29. apríla - 4. mája: Hungaroring (Maď.)
17. - 21. júna: Slovakiaring (SR)
24. - 28. júna: Paul Ricard (Fr.)
2. - 6. septembra: Brno (ČR)
16. - 20. septembra: Zolder (Belg.)
5. - 11. októbra: Pergusia (Tal.)