Charles Leclerc: Frajer za volantom, aj za konzolou
Je ako legendárny kráľ Midas. Čo chytí do ruky, to obrátil na zlato. Samozrejme, kým bájny panovník Frýgie menil na jagavý kov všetko, čo mu prišlo pod ruky, francúzsky motorista Charles Leclerc taví na zlato pre zmenu všetky svoje štarty. Na druhu monopostu, ani na kubatúre nezáleží. Talentovaného mladíka nevyviedla z miery dokonca ani karanténa a stopka pre motoristické akcie. Situácii sa prispôsobil okamžite. Sadol si za hernú konzolu a súperov bije aj pri počítačových simuláciach.
Od malička zbieral iba víťazstvá
Charles sa narodil 16. októbra 1977 v Monaku. Nuž a Monte Carlo je známe aj tým, že sa v ňom rozprestiera jeden z najslávnejších svetových okruhov efjednotky. Sudičky mu azda aj preto do vienka nadelili motoristický talent. A keďže boli zjavne pokrokové, k nadaniu pridali aj schopnosť podmaniť si počítačovú verziu súťaženia. Kým však zažiaril na virtuálnom poli, zbieral víťazné vavríny na všetkých frontoch. Nemal ešte ani 10 rokov a už to dával na motorke jedna radosť. V oblasti Provence-Alpes-Côte d'Azur, ktorej metropolou je Marseille, sa stal trojnásobným šampiónom. Neskôr dominoval na majstrovstvách Francúzska medzi kadetmi a od roku 2010 už zarezával v triede KF3. Nasledovali víťazstvá v Sérii GP3 a o rok neskôr aj celkový triumf vo formule 2. Leclercova kariéra raketovo stúpala. Každému bolo jasné, že sa nezadržateľne blíži do prvej motoristickej ligy – do formuly 1.
Prienik do „prvej ligy“
Nadaný Francúz vstúpil v roku 2016 do mládežníckej akadémie Ferrari. Po nesmelých začiatkoch, keď pôsobil ako vývojový jazdec, sa dočkal aj svojho prvého tréningu. O rok neskôr už jazdil naplno. Pod ochrannými krídlami ho držal tím Sauber. Rok 2019 znamenal v jeho kariére ďalší míľnik. Šéfovia Scuderie Ferrari na neho ukázali prstom. Vybrali si ho ako náhradu za Kimiho Räikkönena. Obe strany spečatili kontrakt do roku 2024. Už v prvej sezóne štartoval sedemkrát z prvého miesta. Žiadny iný pretekár nedosiahol pole position viackrát. Úspešný ročník vyšperkoval dvoma víťazstvami veľkých cien. Premožiteľa nenašiel v Belgicku, ani Taliansku. V celkovom hodnotení skončil štvrtý.
Nezastavila ho ani karanténa
Ďalšie triumfy mali prísť v roku 2020. A veru že prišli. Ale úplne na úplne inej platforme, než ako si to Leclerc, a vlastne aj celý motoristický svet, predstavoval. Šíriaci sa koronavírus totálne zmrazil športové dianie. Jednotlivé podujatia sa rušili, v lepšom prípade odkladali. Charles ale nechcel čakať a tak si našiel novú výzvu. Malý volant a stiesnený kokpit vymenil za hernú konzolu a virtuálny svet efjednotky. Už po niekoľkých tréningoch zaznamenal veľký progres. Bolo jasné, že multitalentovaný motorista si poradí aj s touto prekážkou. S počítačovou verziou si rýchlo potykal a už prvá virtuálna veľká cena sa stala jeho korisťou. Na simulovaných pretekoch na okruhu v Albert Parku v Melbourne preťal pomyselnú cieľovú fotobunku ako prvý. Rovnakým spôsobom sa prezentoval aj o dva týždne neskôr v Šanghaji. O tom, že dostať do krvi počítačovú verziu súťaženia nie je jednoduché, sa presvedčil Leclercov kolega Carlo Sainz. Ten to napikoval do ochrannej bariéry už v zahrievacom kole. Zaujímavosťou je, že virtuálna veľká cena neláka len pilotov Formuly 1, či „gejmerov“ špecialistov, ale aj množstvo ďalších vrcholových športovcov. Veľkú cenu v Šanghaji si vyskúšali napríklad aj futbalisti Thibaut Courtois i Ciro Immobile.
Charles Leclerc sa narodil sa v Monaku. V kniežatstve kasín. Pri ruletách a iných hazardných hrách túžia návštevníci zmeniť svoje vklady na skutočné zlaté poklady. Zväčša neúspešne. Charles si aj preto vybral druhú cestu symbolizujúcu malebné Monte Carlo. Vyrastajúc pri nenapodobiteľnom mestskom okruhu si zvolil kariéru pretekára. Pretekára, ktorý úspešne mení štarty na zlaté víťazné vavríny.