Nové monoposty budú pomalšie, no malo by sa viac predbiehať

Veľká cena Veľkej Británie túto sezónu prináša viaceré novinky. Okrem testovania nového víkendového formátu, do ktorého pribudol šprint, bol predstavený aj prototyp monopostu pre sezónu 2022. Zmeny budú pomerne výrazné a sú jednoznačne viditeľný aj voľným okom.
Základná je zmena veľkosti pneumatík. V tejto aj v predošlých sezónach sa na monopostoch používali trinásťpalcové pneumatiky. Tie sa však zmenia až na osemnásťpalcové, ktoré sa už teraz používajú v nižších sériách, ako napríklad Formula 2. Ďalšou novinkou je navýšenie hmotnosti vozidiel z aktuálnych 752 na 768 kilogramov. To bude znamenať aj výraznejšie spomalenie monopostov. Podľa prvotných odhadov by nové autá mali byť pomalšie až o zhruba tri a pol sekundy.
Our 2022 car, how you doin' ?#F1 #F12022 pic.twitter.com/vzVBxxtY22
— Formula 1 (@F1) July 15, 2021
Predbiehať by sa však od sezóny 2022 malo viac. Napomôcť tomu má zjednodušená aerodynamika, pričom monoposty budú získavať viac prítlaku v oblasti podlahy. V najbližších rokoch by malo prevládať zjednodušovanie. Priestoru na aerodynamické či technické inovácie tak bude menej. Napriek tomu nie je úplne isté či niektorý z tímov príde s absolútne totožným vozidlom, aké bolo k videniu na včerajšom predstavovaní. V rámci pravidiel totiž môžu stajne zakomponovať vlastné myšlienky a riešenia niektorých častí monopostu tak, ako to vídame aj v posledných rokoch.
Take a closer glance at the differences between our 2021 and new-for-2022 car ?#F1 #F12022 pic.twitter.com/CqqUoF8ikv
— Formula 1 (@F1) July 15, 2021