Novinky - 14.09.2021 13:39

Taktický faul? Medzi rivalmi Hamiltonom a Verstappenom to opäť vrie

redakcia Autor: redakcia | Zdroj: huste.tv/Twitter

Do konca sezóny seriálu F1 ostáva ešte osem podujatí a boj medzi dvomi top favoritmi na celkové prvenstvo sa poriadne vyostril. Môže za to ich kolízia počas nedeľnej Veľkej ceny Talianska v Monze, kedy Max Verstappen prešiel kolesom po hlave svojho konkurenta a Lewisa Hamiltona zachránil systém halo, pre podobné momenty prezývaný ako "svätožiara". Holanďan z farieb Red Bullu za to dostal penalizáciu v podobe posunu o tri priečky a neskôr mu ešte strhli dva body. Dodatočným preskúmaním zrážky ho totiž komisári obvinili z neskorého brzdenia pri vjazde do inkriminovanej zákruty. Obe stajne na incident hľadia opačne.

Hamilton po zrážke neskrýval hnev a svojho súpera značne skritizoval. "Šiel do toho napriek tomu, že vedel, ako to dopadne. Nikdy predtým sa mi nestalo, aby mi súper autom narazil do hlavy. A to jazdím už pomerne dlho. Bol to pre mňa celkom šok," povedal Brit novinárom s tým, že konkurent nemal záujem vyhnúť sa mu. Verstappen vidí incident presne opačne: "Ak prechádzajú dvaja jazdci súčasne zákrutou, musia to chcieť obaja, aby prešli a nenastala kolízia. Ak chce len jeden, tak dôjde ku kontaktu. Presne to sa nám stalo. Bol to nešťastný okamih, ale sme profíci a nebudeme to ďalej vo veľkom pitvať," Vo všeobecnosti by pritom malo platiť, že pilot má právo držať vnútornú stranu zákruty a patrí tomu, kto je v nej vpredu. To v tomto prípade bol Hamilton.

Ani jeden z pretekárov taliansku VC nedokončil a pred pätnástym závodom sezóny je situácia na čele mimoriadne dramatická. Verstappen vedie s náskokom piatich bodov, zatiaľ čo v boji o Pohár konštruktérov má navrch Mercedes. "Strieborné šípy" hovoria o situácii v Monze ako o taktickom faule Verstappena, možno dokonca odplate za zrážku zo britského Silverstonu. Tej vinníkom bol Hamilton, no šéf jeho stajne Toto Wolff upozornil na viaceré rozdiely. "Tam sme mali nehodu vo vysokej rýchlosti a žiadne auto neskončilo na hlave iného jazdca. Ako ďaleko môžeme zájsť? Nabudúce možno dôjde k zrážke vo vysokej rýchlosti a dopadne to horšie," tvrdí Rakúšan na čele Mercedesu.