JOJ ŠPORT LIVE: Maťo Homola zakončil sezónu TCR Europe 2021 v Barcelone na 7. mieste
Vrcholný európsky pretekársky seriál cestovných vozidiel, TCR Europe má za sebou záverečné podujatie sezóny, ktoré sa konalo na pretekárskom okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Slovenský automobilový reprezentant, Maťo Homola, zakončil sezónu na 13. a 7. mieste vo víkendových pretekoch.
Piatkové voľné tréningy naznačovali, že Maťovi by sa mohol podariť jeho predpretekový cieľ, a teda, že by dokončil kvalifikáciu v prvej desiatke. Maťo testoval rôzne nastavenia, no stále bojoval s nedotáčavosťou, ktorú sa im celkom nepodarilo odstrániť ani do kvalifikácie. Prvý tréning skončil Maťo na 10. mieste a v druhom sa umiestnil až na 18. priečke.
Podobný výsledok Maťo, žiaľ, zopakoval aj v kvalifikácii. Maťo v prvej „kvalde“ dokázal zajazdiť len 17. najrýchlejší čas, hoci mu na prvého chýbalo len 1,2 s a na postup do Q2 to bolo 0,2 s. Aj toto je pretekársky život. „Bojoval som, ako sa len dalo. Na takto rýchlom okruhu je jasne aj podľa výsledkov vidieť, že nám chýba veľa rýchlosti na rovinkách a v tých technických pasážach to skrátka nedoženiem. Navyše, stále nie som úplne spokojný s mojim nastavením – troška sa s autom trápim,“ povedal Maťo po kvalifikácii.
Prvé preteky víkendu boli naplánované na sobotu. Maťo Homola do nich štartoval zo 17. priečky. Boli to opäť raz preteky plné kontaktov a slovenský pretekár sa zodpovednou jazdou vyhol viacerým kontaktom. „Niekoľko áut som predbehol a dostal sa na 13. miesto. Mal som na to, aby som predbehol ešte aspoň jedného jazdca, ale nestálo mi to za riziko, že rozbijem auto. Pri boji o 12. miesto zvažujete veci inak, ako keď bojujete o miesto na pódiu,“ skonštatoval po pretekoch Maťo.
Dnešné preteky štartoval Maťo už zo 14. priečky. Coronel a Azcona si odišli plniť svoje povinnosti do iného seriálu a Jelmini dostal penalizáciu za kontakty v prvých pretekoch s inými jazdcami. Maťo mal veľmi dobrý štart, no ešte pred prvou zákrutou ho zavreli iní jazdci, vďaka čomu sa nedokázal tak šikovne prepchať vpred ako včera. Chvíľku sa dokázal pohybovať už na 9. priečke, no pneumatiky mali toho po stíhacej jazde dosť. Bojoval však zo všetkých síl a do cieľa doviezol auto na 10. priečke.
Po pretekoch sa ešte za mnohé kontakty rozdávali dodatočné penalizácie a odniesli si ich dvaja jazdci pred Maťom. Ďalší zas nesplnil váhový limit na technickej kontrole. Maťo sa tak v oficiálnom hodnotení pretekov č.2 v Barcelone umiestnil na solídnom 7. mieste. „Dnes auto poslúchalo lepšie ako včera, išlo sa mi dobre, aj som si zapretekal. Je mi ľúto, že z Barcelony – posledných pretekov sezóny – neveziem domov viac bodov, ale ukázal som, že aj so znevýhodneným autom dokážem dobre zajazdiť,“ hovorí Maťo.
„Je priskoro na to, aby sme hodnotili celú sezónu teraz. Bojovali sme a boli sme raz hore a raz dole. Teraz chcem poďakovať všetkým partnerom, vďaka ktorým sme mohli túto sezónu absolvovať. Tiež Jarovi Krajčimu, môjmu inžinierovi, že sa nám cesty opäť preťali a že sme si spolu opäť parádne zapretekali. V neposlednom rade tiež Jantar Teamu s podporou Janík Motorsport, za prácu počas celej sezóny,“ povedal slovenský automobilový reprezentant.