Články - 25.06.2021 17:31

Dvojaký výklad nového pravidla - kolumbijská krivda, brazílske víťazstvo

Richard Weinfortner Autor: Richard Weinfortner | Zdroj: huste.tv/youtube

Futbaloví fanúšikovia u nás venujú väčšiu pozornosť európskemu šampionátu, no na jeho pozadí prebieha aj juhoamerický Copa América. Brazília má po troch zápasoch plný počet bodov, no jej víťazstvu nad Kolumbiou značne pomohol kuriózny gól, po ktorom sa kolumbijské mužstvo sťažuje na dvojaký výklad pravidla, ktoré bolo zavedené len počas aktuálnej sezóny.

Keď sa rozhodca nedopatrením zapojí do hry a ovplyvní tým jej chod, hru preruší a nasleduje rozhodcovská, ktorou rozohrávku vráti celku, ktoré bolo v jej držaní. Pokiaľ je však jeho zásah malý a nepodstatný, môže ponechať výhodu. To presne spravil aj v prospech Brazílie, hoci o nevýraznom kontakte s loptou hovoriť nemožno. Nákop do šestnástky zrazil presne opačným smerom a hostia očakávali hvizd. Ten neprišiel, Brazília svoju kombináciu zrýchlila a strelila vyrovnávajúci gól.

Po ňom "kanárici" skórovali ešte raz, skóre zápasu otočili a zdokumentovali tak výraznú streleckú prevahu. Táto štatistika vyznievala 15-3. Že však prelomeniu plejády zahodených príležitostí pomohol arbiter Néstor Pitana, nie je ideálny fakt. Oficiálne pravidlá nehovoria o tom, že rozhodca musí po svojom dotyku s loptou fúknuť do píšťaľky. Podmienkou to však je vtedy, keď sa začína rozvíjať sľubná akcia, lopta smeruje priamo na bránu alebo sa zmenil tím, ktorý bol v jej držaní. Argentínčan v tomto prípade zmaril sľubný nákop do šance, ale nevytvoril streleckú príležitosť Brazílie. Napriek kolumbijskému hnevu si tak svoj verdikt zrejme obháji.

Richard Weinfortner

Richard Weinfortner

Viac článkov od autora