Články - 28.05.2020 16:32

Nápad s autokinami na českom šlágri žne celosvetový úspech

Richard Weinfortner Autor: Richard Weinfortner | Zdroj: huste.tv/youtube

Spoločné sledovanie futbalových zápasov z tribún je ešte v nedohľadne, no pokiaľ nechýba kreativita, dá sa tomu značne priblížiť. Česká futbalová liga má za sebou prvé kolo po reštarte a v ponuke hneď bolo atraktívne meranie síl medzi Spartou a Plzňou. Napriek výpadku zo zápasového tempa a absencii fanúšikov, Viktoria potvrdila, že je o sedem miest lepšie postaveným tímom, vyhrala 2:1 a pokračuje v stíhacej jazde za prvou Slaviou.

Zaujímavý bol aj spôsob, akým duel poňali oba fanúšikovské tábory. Plzenské autokino prepožičalo svoje priestory miestnemu futbalovému klubu, ktorý pripravil hromadné sledovanie zápasu, výlučne pre držiteľov permanentiek. 120-vozidlová kapacita kina bola pre túto príležitosť zvýšená na 150 miest. Plne naplnené automobily, prevažne s mužskou posádkou si organizovane našli svoje miesta podľa veľkosti, zatiaľ čo ďalších asi dvesto fanúšikov prišlo po vlastných. Na parkovisku bolo ticho, zvuk si posádky prehrávali cez autorádio a prostredníctvom mobilného telefónu objednávali jedlo či pitie. Podľa webu isport.dnes.cz padali na dvanásťmetrovú obrazovku s vysokým rozlíšením výlučne slová chvály.

Zahanbiť sa nenechala ani Sparta. Tá síce bola domácim mužstvom, no fanúšikovia na štadión ísť nesmeli. Premietalo sa však na štadióne na Strahove, kde si rovnako našli cestu desiatky áut. Fungovalo aj pražské autokino, kam pricestovalo podľa odhadov českých médií asi 120 vozidiel a otvorená bola aj terasa najväčšieho plzenského pivovaru. Na nej však bola kapacita výrazne znížená pre hygienické opatrenia a vzdialenosti stolov od seba.


Výbornému nápadu českých autokín sa venovali aj zahraničné médiá. Okrem americkej stanice Telemundo Deportes, pozornosť akcii venoval aj The Sun či Bleacher Report.

Richard Weinfortner

Richard Weinfortner

Viac článkov od autora