Články - 21.08.2021 18:43

Puma to schytáva za alternatívne dresy. Odfláknutý autoplagiát!

Richard Weinfortner Autor: Richard Weinfortner | Zdroj: huste.tv/Twitter

Tlak na výrobcov športových dresov je každým rokom väčší. Tradične sa čaká na zverejnenie nových sád, tie sú vo veľkom štýle odprezentované verejnosti a nasleduje množstvo pozitívnych či negatívnych reakcií. Značka Puma v ostatnom roku značne zaveslovala proti prúdu a už na EURO 2020 pripravila identický dizajn hosťovských dresov pre štyri národné tímy (Taliansko, Švajčiarsko, Rakúsko a Česká republika). Podobnou cestou sa vydáva aj pre klubovú sezónu 2021/22 a identický dizajn alternatívnych tretích dresov pripravila pre desať mužstiev.

Najráznejšia bola reakcia Borussie Dortmund, ktorá tretiu sadu odmietla. Značka výrobcu hneď pod krčným lemom, nižšie zjednodušený názov klubu v riadku a pod ním logo hlavného sponzora. Okrem nemeckého klubu má byť takto odeté aj AC Miláno, Fenerbahce, Valencia, PSV Eindhoven, Manchester City, Rennes, Marseille, FC Krasnodar a Šachťar Doneck. Značná časť z nich sa navyše môže konfrontovať na scéne Champions League.

V časoch, kedy sme si zvykali na zebrovitý Manchester United či šachovnicovú Barcelonu, Puma veľa kreativity nepredviedla. Taký je aj väčšinový názor na sociálnych sieťach, kde sa hovorí o nulovej nápaditosti či dokonca autoplagiáte. Zároveň, logo klubu je vecou, ktorá by pravdepodobne na drese nemala chýbať a práve k nej sa viaže hrdosť hráčov aj fanúšikov.

Richard Weinfortner

Richard Weinfortner

Viac článkov od autora