Články z NHL - 18.08.2021 12:33

Čisté dresy NHL budú minulosťou. NHL schváli reklamy

redakcia Autor: redakcia | Zdroj: huste.tv

Zápasy aj prenosy hokejovej NHL sú presýtené reklamou, no pohľad na ľadovú plochu, dresy hráčov či prilby sa doteraz javil ako nerušivý "čistý". Tomu je pravdepodobne koniec. Finančný dopad pandémie je v severoamerickom športe citeľný a liga je preto ochotná upustiť od tejto svojej zásady. Informuje o tom televízna stanica ESPN a viaceré zdroje z prostredia profiligy, hoci ona samotná zatiaľ túto informáciu nepotvrdila ani nevyvrátila. Počnúc sezónou 2022/23 sa na dresoch jednotlivých mužstiev môže objaviť aj logo alebo meno partnera. Maximálny rozmer takejto reklamy je v prepočte z palcov približne 9cm x 8cm.

Podľa mnohých, ide o očakávaný a pochopiteľný krok. Liga pred dvomi rokom dočasne povolila reklamu a prilbách hráčov, čo zatiaľ jednotlivé tím využívali opatrne. Z dočasnej výnimky sa však stalo trvalé povolenie a táto možnosť ostala v platnosti aj pre sezónu 2021/22 a tie nasledujúce. Očakávať sa preto dá, že sa reklamy na prilbách rozmôžu a nebude sa to týkať len Nashvillu, New Jersey či Montrealu, ktorí využili nový priestor na reklamné premietnutie partnera, ktorého meno nesie ich domovský stánok. Už vtedy bolo očakávaným ďalším krokom povolenie sponzorov na dresoch.

Hokej naďalej hlási, že táto benevolencia nevyústi do absolútnej voľnosti a určité bariéry ostanú nastavené. Vyhnúť sa chce najmä futbalovému príkladu, kde si konkrétny partner môže klub podľa seba pomenovať, zmeniť jeho klubové farby a využívať prakticky akúkoľvek formu svojej propagácie, nielen počas domácich zápasov. Striktné "nie" partnerom však bolo niektorými kritizované a ukazovali pritom napríklad na basketbalovú NBA. Tam sa sponzori na dresoch začali objavovať v sezóne 2017/18 a kluby zvýšili svoje príjmy približne o 150 miliónov dolárov.