Tenis - 09.01.2020 19:11

Prešľap odevného giganta. Kopol si do austrálskych požiarov

Richard Weinfortner Autor: Richard Weinfortner | Zdroj: huste.tv/Twitter

Štart Australian Open je naplánovaný na 20. januára a s blížiacimi sa prvými duelmi novej sezóny sa na akciu dôkladne pripravujú aj odevní giganti, ktorí budú zastúpení oblečením popredných svetových hráčov. Medzi ne sa radí aj Nike, ktoré má "zastrešených" hráčov ako Nadal, Dimitrov, Kyrgios, Keysová, Kvitová, Šarapovová, Serena Williamsová, Halepová či Osaková. Značka sa pokúsila byť aktuálna, ale pokus o vtip alebo trefnú poznámku dopadol trestuhodným prešľapom. Slogan k novej sade odevu vyhodnotili Austrálčania ako "absolútne nevhodný" a dráždiť bude ktorýkoľvek z popredných kúskov hneď, ako v ňom hráč alebo hráčka vyjde na kurt.


Prestížny turnaj v Melbourne za účasti 128 singlistov a 32 párov, rovnako medzi mužmi aj ženami, začína 20. januára a potrvá do 2. februára

Krajina sa ešte stále spamätáva z požiarov, ktoré ju sužovali. Zhorelo územie väčšie ako je rozloha Slovenska a o život prišlo množstvo ľudí, zvierat, ďalší stratili domovy a poškodené sú viaceré dôležité centrá. "Melbourne dosahuje najvyššie teploty spomedzi všetkých dejísk turnajov Veľkej štvorky, v priemere viac ako 100 stupňov (37 stupňov Celzia). To všetko motivuje hráčov aj návrhárov k tomu, aby zvládli tieto ohnivé podmienky," znie reklama na novú kolekciu. A práve tu je kameň úrazu. Tie "ohnivé podmienky" pripravili o život desiatky ľudí aj zvierat a zničili desiatky tisíc domovov. Že sa návrhár úspešne s nimi popasoval a vymyslel takýto odev, znie nechutne.

Odborníci pritom varujú, že teplota sa môže ešte zhoršiť, očakávajú sa ďalšie cyklóny a to najhoršie ešte môže len prísť. Na zľahčovanie alebo trochu cynizmu nie je čas. Odsudzujúce slová nekopili len prispievatelia na sociálnych sieťach, ale napríklad aj New York Times, ktorý v jednom komentári tento nápad značky opísal ako "hluchotu voči tomu, čo sa vo svete deje". Nike medzičasom už reklamu opravilo a nevhodne zvolené slová preformulovalo. Verejnosť teraz očakáva masívny finančný príspevok na eliminovanie škôd, čo by bolo dôkazom toho, že to značku skutočne mrzí a nešlo len o marketingový pokus zaujať s heslom "aj zlá reklama je reklamou".

Richard Weinfortner

Richard Weinfortner

Viac článkov od autora