Tenis - 08.07.2020 18:49

Federer po vzore Jordana uviedol na trh obuv

Richard Weinfortner Autor: Richard Weinfortner | Zdroj: huste.tv/Instagram

Roger Federer sa zaradí do rozsiahleho zoznamu športovcov, ktorí v závere alebo po konci svojej kariéry začali pôsobiť v módnej brandži. Napodobní pritom predovšetkým kroky Michaela Jordana, ktorý cez svoje kultové basketbalové meno rozbehol personalizovanú značku obuvi. Švajčiarsky tenista na tomto projekte pracoval dlhší čas a bola to preňho poriadne náročná cesta. Tá začala v roku 2018, keď po dlhých 24 rokoch ukončil spoluprácu so značkou Nike a na turnajoch sa začal objavovať v odevoch značky Uniqlo. Nasledoval boj o právo naplno využívať svoju značku a logo "RF" a najnovšie to vyvrcholilo prvým dizajnom tenisiek značky "The Roger".

Na všeobecné prekvapenie, produkt nebral pulty športových obchodov útokom. Práve naopak, novinka vyšla len o počte tisíc kusov a jeho vlastnenie tak bude privilégiom relatívne malého množstva šťastlivcov, ktorí sa však musia ako záujemcovia registrovať a zvyšok rozhodne žreb. Netradične zvolený systém predaja, navyše cena na počutie nie je až taká vysoká. Wimbledonsky pôsobiace biele tenisky budú svojho majiteľa hľadať za 200 libier. Viacerí marketéri pre tieto rozhodnutia nemajú veľké pochopenie. Návšteva posilňovní či fitness centier je stále vo viacerých krajinách komplikovaná a cieľovka v pouličných bežcoch, ktorí si potrpia na imidž, je široká.


Čoskoro 39-ročný Roger počas koronavírusu avizoval, že stratil záujem trénovať a jeho koniec kariéry sa blíži. Na kurty bez 20násobného grandslamového šampióna by sa však zvykalo ťažko.

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

Príspevok, ktorý zdieľa Roger Federer (@rogerfederer),

Aktuálna svetová štvorka verí, že sa rýchlo dostane do povedomia športových nadšencov a zaznamaná aspoň zlomok úspechu, akému sa tešil Američan Jordan, keď poslal v roku 1984 na trh prvú edíciu tenisiek. Dodnes zarábajú "Jordany" približne 2,5 miliardy libier ročne a očakávajú ďalšie silnejšie obdobie, ktorému pomohol Netflix zverejnením dokumentárneho seriálu The Last Dance.

Richard Weinfortner

Richard Weinfortner

Viac článkov od autora